torsdag 24 mars 2016

Alena aktiviteter: Alfapet

Ok, så det finns en anledning att det heter sällskapsspel och inte enskapsspel, de är oftast helt enkelt roligare med sällskap. Själv är jag mycket förtjust i sällskapsspel (med sällskap) även om min familj försiktigt har påpekat att jag kanske borde undvika att spela just med sällskap eftersom jag tenderar att bli lite för fokuserad på att vinna (alternativt ger upp fullständigt när det inte går så bra). Jag ser det mer som att det är en liten brist i min för övrigt perfekta karaktär som jag kanske behöver arbeta på. 

Hursomhelst, det är som nämnts ofta föga givande att spela själv (om man inte låtsas vara flera olika karaktärer, byter stol, dialekt och huvudbonad mellan varje drag, då är det rätt roligt men av helt annan anledning). När jag saknar spelsällskap och inte orkar kombinera valt spel med hela havet stormar brukar jag spela alfabet på nätet på Betapet

En av fördelarna med att spela på nätet är att man slipper sitta en hel kväll efteråt och glo på någon självbelåten vinnare, när man är klar lämnar man bara brädet och kan slicka sina sår under valfritt bord ifred. En annan är att man slipper alla diskussioner om vad som är korrekta ord eller inte eftersom sidan rättar automatiskt. En tredje är att man kan läsa en bok samtidigt som man spelar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar